Skip to content

تخت خواب دو طبقه و یا سرویس خواب های دو نفره امروزه در طرح ها و رنگ های بسیار جالب و متفاوتی ارائه می شوند که در خیلی از موارد شباهتی به آن تخت های فلزی موجود در خوابگاه ها و یا فیلم های قدیمی ندارد. همانطور که میدانید مهم ترین حُسن تخت خواب دو طبقه ( احتمالاً به دلیل طراحی اولیه آن) جدا از جذابیت هایش، استفاده بهینه از فضاهای محدود در اتاق خواب های کوچک امروزی است.در یک فضایی که یک نفر اشغال کرده و می تواند بخوابد دو نفر می خوابند و این یعنی استفاده ی بهینه از فضا.

 

معرفی و بررسی تخت خواب دوطبقه وخصوصیات تخت خواب دوطبقه

خیلی وقت ها ممکن است در زمان طراحی دکوراسیون خانه و شروع آن، پا پس کشیده باشیم. به این بهانه که اتاق خواب ما کوچک است و نمی توانیم از آن بهترین استفاده را ببریم، اما این موضوع آن چنان که فکر می کنیم سخت نیست و راه حل های این مسئله بسیار است.

راه های زیاد و متفاوتی مانند استفاده از انواع تخت خواب دو طبقه یا حتی تخت خواب مهمان و میزبان وجود دارد. تا به شما کمک کند تا بتوانید از فضای حداقلی بهترین استفاده را بکنید و بتوانید همه امکاناتی که در یک اتاق بزرگتر دارین را در یک اتاق کوچکتر داشته باشید. همچنین این نوع تخت ها برای کودکان شما و برای اتاق کودک بسیار کاربردی می باشد. زیرا هم فانتزی است و هم میتوانید با اضافه کردن کمد یا میز از حداقل فضا استفاده کنید و نیازی نیست که کمد جدا یا میز تحریر جدا هم بخیرید و در فضا و هزینه صرفه جویی میشود

امنیت در تخت خواب های دو طبقه

کیفیت نامناسب ،بزرگ ترین خطری است که خریدار یک تخت خواب دو طبقه را تهدید میکند. در واقع این اولین موضوعی است که قبل از فکر کردن به خریدن یک تخت خواب دو طبقه برای اتاق خواب فرزندان خود باید بدانید که اگر با کیفیت خوب و اتصالات مناسب و محکم تولید نشده باشد عمر مفید بسیار کمی خواهد داشت و در همین حال می تواند بسیار خطرناک باشد.

طبق آنچه که امروز در بازار مشاهده می کنیم، اکثر تولیدکنندگان از مواد اولیه با کیفیت پایین از جمله نئوپان و اتصالات و نگهدارنده های بی نام و نشان و بی کیفیت استفاده می کنند، همچنین پله هایی با میله های فلزی را به کار می برند که مدت طولانی با خمیدگی و شکستگی مواجه خواهند شد.همچنین وجود حفاظ هایی در کنار تخت امر بسیار مهمی ست که باید به هنگام خرید به آن توجه کرد. و بهتر است تخت دو طبقه را سفارش بدهید زیرا متریال و اجزا و رنگ و طرح تخت و کیفیت آن را خود تعیین کنید.

 

خصوصیات یک تخت خواب دو طبقه خوب

تخت خواب دو طبقه با تخت های یک و دو نفره تفاوت هایی دارد. تخت خواب یک نفره و دو نفره ساختاری متفاوت دارند و به صورت افقی ساخته میشوند.

تخت خواب دو نفره برای استفاده دو نفر به صورت همزمان و در کنار هم مناسب میباشد.

تخت خواب دو طبقه به صورت عمودی ساخته میشود و دو نفر به صورت جداگانه، میتوانند به استراحت بپردازند.

 

خصوصیات تخت خواب دو طبقه

نوع چوب و یا هر متریال دیگری از جمله مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب میباشد. متریالی که در این نوع تخت خواب به کار میرود باید به گونه ای باشد که هیچ گونه افت کیفیتی پس از گذشت زمان متوجه آن نشود.

تشک تخت خواب دو طبقه نیز باید بهترین کیفیت را داشته باشد. کیفیت تشک باید به نحوی باشد که بر اثر استفاده رنگ و رو رفته نشود و یا بافت و دوخت آن از هم جدا نشود.

همانطور که میدانید ارتفاع تخت خواب دو طبقه بیشتر از تخت های دو نفره افقی میباشد، از همین رو از مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب میتوان به پایداری آن اشاره نمود.

این نوع تخت خواب دو طبقه نباید به هنگام استفاده تولید صدا بکند و یا تکان هایی در آن ایجاد شود.

یکی دیگر از مشخصات تخت خواب دو طبقه خوب و یا سرویس خواب دو نفره تعبیه محافظی می باشد، که در کنار تخت نصب میشود و از سقوط فرد به هنگام خواب جلوگیری میکند و باید سفت باشد تا با گذر زمان خراب نشود یا نشکند

اگر شما از دسته افرادی هستید که در خواب زیاد غلت میزنید بهتر است نسبت به تعبیه محافظ در کنار تخت دقت داشته باشید.

تعبیه کشو جزء امکاناتی میباشد که از مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب به شمار میرود. با این امکانات میتوانید به راحتی وسایل و لباس های خود را درون آن قرار دهید. و یا میتوانید به جای کشو یک تخت کوچک در پایین تخت دو طبقه قرار دهید که مانند کشو داخل برود و خارج شود.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟