Skip to content

سرویس خواب کودک این روزها با توجه به اندازه و حجم کم فضاها باید متناسب با محیط طراحی شود. فضای کم در اتاق خواب‌ها سبب شده است سازندگان سرویس خواب به فکر ایده‌های جدید به این منظور باشند. می‌توان گفت که سرویس خواب نوزادی یکی از عناصر کلیدی اتاق خواب کودک به شمار می‌رود. تقسیم کردن فضا با عضو تازه وارد به خانواده، سبب می‌شود قدری بیشتر به خرید وسایل به همین منظور توجه شود. در این پست به بررسی ویژگی سرویس خواب کودک برای انتخاب و خرید بهترین نوع سرویس خواب برای کودک دلبندتان پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید

سرویس خواب نوزاد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سرویس خواب نوزادی در انواع و ابعاد گسترده‌ای در بازار موجود است. با توجه به لطافت نوزاد در بدو تولد، باید در حین خرید به برخی نکات اساسی توجه شود. از همین رو شما را به منظور راهنمایی بیشتر به مطالعه ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

ویژگی سرویس خواب نوزاد و تخت آن

تخت خواب کودک

یکی از مهم‌ترین لوازم در زمان ابتدایی تولد نوزاد تخت آن است. به دلیل اینکه ماه‌های اول سال کودک بیشتر زمان خود را در خواب و در گهواره و یا تختخواب به سر می‌برد، توجه به این موضوع امری اساسی و مهم است. نکاتی که در زمان خرید تخت نوزاد به آن باید توجه شود به شرح زیر است:

  1. سایز و اندازه تخت خواب متناسب با کودک باشد
  2. ارتفاع و قابلیت تنظیم
  3. پایداری
  4. لوازم تزئیناتی. بهتر است لوازم تزئینی کمتری اطراف تخت کودک باشد و یا وسایل تزئینی بی خطری باشد.
  5. ست ملحفه و تشک
  6. چرخ‌های متحرک

در ادامه با تمامی موارد اشنا خواهیم شد

سایز و اندازه تخت سرویس خواب نوزاد

تخت خواب کودک

سایز و اندازه استانداری برای تخت نوزاد به ثبت نرسیده است و باید مطابق با اندازه و سن و سال کوک تخت مد نظر برای او تهیه شود. بهترین توصیه در زمان تهیه تخت این است از کالایی استفاده شود که هم سایز کودک شما باشد. به عنوان مثال یک تختخواب نباید آنقدر بزرگ باشد که کودک در آن غلطت بزند و قدرت بازگشت به حالت اولیه خود را نداشته باشد، یا اینکه آنقدر کوچک و تنگ باشد که فضا برای او مثل یک قفس باشد و قدرت حرکت را از کودک شما بگیرد؛ بنابراین بهترین اندازه یک تخت است که حد وسط و نرمال داشته باشد. از سوی دیگر کودک مدت 9 ماه از عمر خود را در تخت خواب خود به سر می‌برد توجه به مرغوبیت کالا نیز باید مد نظر قرار گرفته شود.


ارتفاع قابل تنظیم تختخواب سرویس خواب نوزاد

تخت خواب کودک

کفی تخت در سرویس خواب نوزاد یکی از مواردی است که اگر قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشد برای خانواده‌ها صرفه اقتصادی دارد. در صورتی که این مزیت مشمول تخت باشد نیاز شما به تهیه تخت را تا مدتی مرتفع می‌کند. عموماً در ماه‌های اولیه تولد، کودک بدون هیچ حرکتی به پشت می‌خوابد و از همین رو توصیه می‌شود به منظور برداشتن او و کمتر خم و راست، شدن ارتفاع کفی را به سمت بالا تنظیم کنید. پس از گذشت مدتی تقریبا 3 الی 6 ماه کودک شروع به جنب و جوش در تخت می‌کند و از همین رو توصیه می‌شود ارتفاع تختخواب کاهش پیدا کند. این امر سبب می‌شود تکان‌های تخت کودک شما را در برابر حرکات محافظت کند.


پایداری تختخواب سرویس خواب

تخت خواب کودک

یکی از ویژگی‌های تخت خواب کودک و نوزاد این است که عموماً به صورت فانتزی ساخته می‌شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید چند نکته توجه کنید. تخت را تکان دهید و پایه‌های زیرین آن را چک کنید. لق زدن تخت یک عیب و نقص برای آن به شمار می‌رود. مورد دوم که باید به آن توجه شود قطعاتی است باعث حرکت تخت می‌شوند. به خوبی نحوه اتصالات بررسی شود، زیرا عدم محکم کاری در بست‌ها سبب می‌شود بعد از مدتی از هم جدا شوند و این مورد برای کودک بسیار خطرناک است. مورد سوم در مورد ویژگی های سرویس خواب نوزاد ظرفیت و حجمی است که تخت خواب نوزاد قابلیت نگهداری آن را دارد. اکثر تخت‌ها به صورت فانتزی به نوع طراحی شده‌اند و از همین رو ممکن است با گذشت زمان و رشد کودک شما با کوچک‌ترین حرکتی بشکنند.


تزئینات جانبی تخت سرویس خواب نوزاد

تخت خواب کودک

توصیه می‌شود از تختخوابی استفاده شود که لوازم جانبی آن با حداقل ممکن طراحی شده باشند. این لوازم ظاهری گول زننده دارند و تنها به فانتزی بودن بعد داستان توجه می‌کنند. ممکن است هر کدام از قطعات متصل شده به منظور جلوه دادن به تخت در صورت عدم حضور شما در اتاق کودک جدا شده و به فرزندتان آسیب بزند. به همین دلیل در ویژگی های سرویس خواب نوزاد توصیه می‌شود تا حد امکان تختی ساده خریداری شود و از طرفی نیز هزینه زیادی برای آن پرداخت نشود. چرا که با افزایش این وسایل و تزیینات جانبی، قیمت سرویس خواب نوزاد نیز بیشتر می‌شود.


ویژگی سرویس خواب نوزاد و ملحفه تخت

توصیه می‌شود در زمان خرید سرویس خواب فکر خرید بالشت و لحاف را از سر خود دور کنید. کودک معمولا تا یک سالگی به

صورت تخت و بدون بالشت خوابانده می‌شود. همچنین به منظور خرید تشک، باید توجه شود اندازه آن به نحوی تنظیم شود که

دست و پای کودک در داخل نردهای گهواره گیر نکند. در نهایت ملافه باید چند رنگ از جنس نخی تهیه شود. جنس‌هایی که ضد

آلرژیک هستند، بهترین گزینه انتخابی برای شما به شمار می‌روند. و بهتر است ملافه های مرغوب تر استفاده کنید و بیشتر روی این مورد تمرکز کنید تا تخت های فانتزی کودک.


چرخ های متحرک سرویس خواب نوزاد

تخت خواب کودک

تخت نوزاد چرخ دار یکی دیگر از مواردی است که در زمان خرید سرویس خواب نوزاد باید به آن توجه شود. سرویس خواب کودک

باید همه تجهیزات لازم به منظور جابجایی را داشته باشد و به همین دلیل است که برخی از آن‌ها با چرخ تولید می‌شوند. بلند

کردن و جابجا کردن تخت در دراز مدت به کمر شما آسیب وارد می‌کند و به همین دلیل چرخ‌هایی در پایه‌ها تعبیه شده است که

کار جابجایی آن را برای شما آسان کند. توصیه می‌شود در زمانی که کار جابجایی به اتمام رسید، چرخ‌ها را قفل کنید تا تخت

خود به خود جابجا نشود و به کودک آسیبی وارد نشود و تخت های چرخ دار بهتر است تخت هایی کوچکتر و جمع تر باشند تا راحت تر جابجا شوند.


حصار متحرک تختخواب سرویس خواب نوزادی

توصیه می‌شود از این گونه تخت‌ها استفاده نشود؛ چرا که برخی نقاط این گونه تخت‌ها بسیار حادثه ساز بوده‌اند. از همین رو

توصیه ما به شما این است به منظور ایمنی بیشتر کودکتان در حین خواب، به جای استفاده از حصارهای متحرک از کش‌های

ایمنی به منظور ثابت نگه داشتن کودک در ماه‌های اولیه استفاده شود.


سخن پایانی

برای تخت کودک بهتر است از تخت های ساده و کم خطر تر استفاده شود و تخت کودک خود را با وسایل خطرناک تزئین نکنید و بهتر است خیلی برای تخت کودک حساس نباشید زیرا کودکان زود رشد میکنند و باید تخت جدید تهیه کنید و پیشنهاد ما این است که از تخت های ساده و ارزان قیمت تر استفاده کنید.

 

مرتبط با این موضوع

تخت خواب کودک

مهم نکات برای خرید یک تخت خواب راحت

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟