Skip to content

سرویس خواب یک اتاق خواب را تشکیل می‌دهد و شامل مجموعه اجزایی است که برای ایجاد یک فضای راحت، زیبا و عملکردی برای خواب به کار می‌روند. اجزای سرویس خواب کامل شامل موارد زیر است. اما در بعضی از سرویس خواب ها ممکن است یکی از این موارد را مشاهده نکنید که در این صورت می توانید سفارش دهید تا برای شما بسازند.

  • تخت خواب
  • پاتختی
  • میز توالت
  • آینه
  • کمد
  • پاف

1- تخت خواب ها

یکی از مهمترین اجزای سرویس خواب تخت خواب آن است که بر اساس نیاز و هدفی که افراد دارند اندازه و ارتفاع آن مشخص خواهد شد. تخت یک نفره باید دارای عرض 90 تا 110 سانتیمتر و طول 200 سانتیمتر باشد. تخت خواب های دو نفره عرض 135 تا 150 سانتی متر را دارند.

افرادی که قد بلند دارند بهتر است تختی با طول دو متر تهیه کنند. کسانی که قد کوتاه دارند حدودا تخت 190 سانتی متری  کافی است. ارتفاع تخت ها اغلب 30 تا 40 سانتیمتر است. این ارتفاع از سطح زمین بیشتر به خاطر این است که نظافت زیر تخت به آسانی انجام شود، ولی در صورتیکه شما هنگام خوابیدن ثابت هستید و تحرک زیادی ندارید ارتفاع 50 تا 55 سانتیمتر می‌تواند مناسب باشد.

 

2- میز آرایش

یکی از وسایلی که در سرویس خواب در کنار تخت خواب قرار داده می شود و جزء این دسته به حساب می‌آید، میز آرایش است برای سر و سامان دادن و نظم دادن به لوازم آرایشی بهداشتی میتوانید از میز آرایش های مختلف استفاده کنید. و همچنین برای قرار دادن اکسسوری ها و ساعت یا موسایل تزئینی میتوان استفاده کرد.

اگر میز آرایشی که مد نظر شما است شکل و طراحی خاصی دارد، میتوانید از طراحان و سازنده ها بخواهید که مطابق با میل شما آن را بسازند. در کنار میز آرایشی می توانید از یک صندلی برای سهولت کار استفاده کنید که سایز و اندازه صندلی با سایز میز هماهنگ و استاندارد باشد

وقتی که میز آرایش خریداری می‌کنید فقط به زیبایی آن نگاه نکنید، بلکه دقت کنید که موارد ایمنی هم در آن رعایت شده باشد. میزها به این صورت است که آینه آنها به میز پیچ شده است و بعضی از آنها آینه آن به صورت جداگانه هستند.

دراور سرویس خواب بارانا - چوپر

بیشتر بخوانید :

تخت خواب مناسب برای افراد سنگین وزن، بهترین و مناسب ترین چوب برای تخت خواب

 

3- میز پاتختی و پاف در سرویس خواب

یکی دیگر از اجزای سرویس خواب که در کنار سرویس خواب ارائه می‌شود پاتختی می باشد. پاتختی ها مثل میزهای آرایشی اندازه ها و ابعاد مختلفی دارند که از طرح‌های متنوعی برخوردار هستند. برای تخت های یک نفره یک پاتختی و برای تخت های دو نفره دو پاتختی ارائه می‌شود.

ابعاد مناسب پاتختی برای سرویس خواب 40 تا 50 سانتی متر است. همچنین ارتفاعی که پاتختی ها باید داشته باشند متنوع است.

ولی باید به گونه ای باشد که شما وقتی روی تخت خوابیده اید بتوانید آن را ببینید.پس بهتر است ارتفاع آن 65 تا 70 سانتی متر باشد.

معمولا پاتختی ها کوچکتر هستند و فضای کمی را اشغال میکنند تا فضای اتاق شما را هم شیک تر کنند و هم کاربردی تر. 

پاتختی سرویس خواب ملورین - چوپر

 

4- آینه در سرویس خواب

استفاده از آینه در اتاق خواب یکی از رکنهای اصلی به حساب می آید. سشوار کشیدن مو، آماده شدن برای مهمانی و بسیار کارهای دیگر هستند که همگی در اتاق خواب انجام میشوند از این رو این وسیله نیاز هر اتاق خوابی به شمار می رود. آینه ها را می توان با توجه به نیاز و زیبایی آن برای اتاق خواب خود خریداری کنید.

5- کمد سرویس خواب

یکی دیگر از وسایلی که در کنار سرویس خواب قرار داده می شود کمد ها هستند که اضافه کردن آن به این مجموعه با توجه به نیاز و فضایی که منزل شما دارد می تواند متفاوت باشد.

حضور کمد در اتاق خواب باعث می شود که شما بتوانید لباس های خود را به صورت منظم داخل آن قرار دهید . اگر میز شما دارای کشو هم باشد می توانید وسایل کوچکتر خود را درون آن قرار دهید.

اگر فضای اتاق خواب شما به قدری کوچک است که نمی توانید در آن کمد قرار دهید پیشنهاد می‌کنیم تخت خواب هایی را خریداری کنید که در زیر خود دارای کشو هستند تا بتوانید از آن ها استفاده کنید. یا اگه فضای کمی دارید میتوانید از کمد هایی با در های کشویی استفاده کنید یا کمدهایی در سایزهای کوچک تر.

کمد سرویس خواب
کمد

 

6-پاف در کنار سرویس خواب

پاف در واقع نوعی صندلی نرم است که فرد میتواند روی آن بنشیند یا حتی دراز بکشد. پاف ها علاوه بر مبلمان در کنار سرویس خواب هم ارائه می شود. بعضی از پاف ها این امکان را به شما می دهند که یک جایی برای نشستن در اتاق خواب داشته باشید و همچنین بتوانید وسایل خود را بر روی آن قرار دهید. پاف انواع مختلفی دارد که بعضی ها فقط به صورت صندلی هستند و بعضی از آنها صندوق دار می باشند که می توانید درون آن وسایل مورد نیاز خود را قرار دهید. پاف ها سایزهای مختلفی دارند ولی برای سرویس خواب های تک نفره عموما کوچکتر است و برای سرویس های خواب دو نفره بزرگتر است.

پاف سرویس خواب نه لمسه - چوپر

 

برای خرید سرویس خواب مورد نظر با طرح ها و اندازه های مختلف و افزایش تعداد تکه به سرویس خواب می توانید از محصولات بسیار متنوع چوپر بازدید کرده و بسته به سلیقه خود، محصول مورد نظر را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟