Skip to content

سرویس خواب عروس و داماد قسمت مهمی از جهیزیه می‌باشد که بیشتر عروس خانم‌ها رنگ سفید را برای سرویس خواب انتخاب می‌کنند. رنگ سفید آرامش خاصی به اتاق می‎‌بخشد و بیشتر برای سرویس خواب عروس استفاده می‌شود.

بسیاری از زوج‌های جوان رنگ سفید را برای انتخاب سرویس خواب عروس مد نظر می‌گیرند، زیرا این رنگ زیبایی و جلوه خاصی به اتاق می‌دهد و اتاق را بزرگتر و دلبازتر جلوه می‌کند.


رنگ سفید درسبک طراحی مدرن به این دلیل که نمای دکوراسیون را ساده و آرام نشان می دهد کاملا هم خوان است. برای انتخاب یک سرویس خواب عروس شما می‌توانید بسته به فضای اتاق و سلیقه خود رنگ‌های تیره و یا روشن را انتخاب کنید. دکوراسیون کلاسیک با چوب‌های مرغوب، دکوراسیون مدرن با وسایل ساده و شیک یا دکوراسیون سلطنتی با تاج‌های منبت کاری شده بی نظیر هر کدام می‌تواند انتخابی مناسب برای تهیه جهیزیه باشد.

در کنار سبک و تم رنگی شما باید به این مهم توجه داشته باشید که مساحت منزلی که قصد دیزاین آن را دارید چقدر است. اگر اتاق شما در یک آپارتمان کوچک است باید به باید و نبایدهای در این راستا توجه شود و اگر در یک خانه ویلایی با اتاق خواب بزرگ قصد چیدمان جهیزیه خود را دارید، نیاز به اما و اگر زیادی نیست مگر بهره گرفتن از یک سرویس خواب مدرن و شیک.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب عروس

سرویس خواب معمولا از قطعات زیادی مانند پاتختی، دراور، میز و صندلی آرایش تشکیل شده است که هر کدام از این اجزا  را به طور جدا برای شما شرح می‌دهیم. همچنین یک سرویس خواب عروس  تمام فضای اتاق را پر می‌کند و دیگر نیازی به اشیاء اضافه درون اتاق نیست. سرویس خواب عروس معمولا با یک استاندارد و اندازه ساخته می‌شود  اما ممکن است بر سلیقه افراد طرح و اندازه متفاوتی با یکدیگر داشته باشند.

1.تخت

اجزای مهم تشکیل دهنده سرویس خواب عروس، تخت خواب است که برای تمام مدل ها ممکن است با اندازه متفاوتی تولید شود اما معمولا اندازه استاندارد تخت خواب دو نفره برای سرویس خواب عروس با طول 2 متر و عرض 135 تا 150 ساخته می‌شود.

تخت خواب

2. پاتختی

پاتختی یکی از لوازم جانبی برای سرویس خواب عروس است که بیشتر نقش تزئینی دارد و ممکن است بعضی از زوج‌ها به دلیل کمبود فضای کافی این تیکه را از سرویس خواب حذف کنند. اما پاتختی هم با اندازه و سایزهای مختلفی قابل سفارش است که زوج‌ها می‌توانند با توجه به فضای اتاق خواب یک پاتختی مناسب با طرح و اندازه دلخواه سفارش بدهند.

پاتختی

3. دراور

یکی از اجزای مهم سرویس خواب عروس است که برای قرار گیری لوازم آرایش و بسیاری از وسایل دیگر استفاده می‌شود. همچنین مهم ترین مزیت دراور برای سرویس خواب عروس این است که باعث منظم شدن و مرتب شدن اتاق می‌شود.

بنابراین دراور یکی از اجزای سرویس خواب عروس است که نمیتوان آن را حذف کرد زیرا دراور با تخت‌ها ست هستند و قرار گیری آنها کنار یکدیگر جلوه خاصی به اتاق می‌دهد.

دراور

برای دراور یک صندلی کوچک ساخته شده است که در صورت نیاز می‌توان جلوی آینه دراور روی آن نشست. برخی از دراور در سرویس خواب‌های مختلف دارای آینه‌های متفاوت هستند و یا حتی ممکن است آینه از دراور سوا باشد و به صورت قدی در قسمت دیگر اتاق نصب شود.

پس شما بنابر سلیقه خود می‌توانید سفارش دهید که از کدام دراورها برای سرویس خواب عروس استفاده شود.

4. آینه

آینه بر روی میزآرایشی یا دراور سرویس خواب عروس قرار می‌گیرد و ممکن است در مدل‌ها و اندازه‌های متفاوتی ساخته شود. معمولا آینه‌ها در دو مدل جدا از میز آرایشی و متصل به میز آرایشی ساخته می‌شوند اما بستگی به طرح و اندازه میز آرایشی دارد. برای ایمنی بیشتر آینه به میز آرایشی متصل می‌شود تا هنگام جابجایی مشکلی پیش نیاید.

5. کمد

کمد یکی از لوازم جانبی برای سرویس خواب عروس و داماد است که خرید آن تنها به نیاز و فضای اتاق شما بستگی دارد. اگر فضای کوچک اتاق خواب به شما این امکان را نمی‌دهد که از کمد استفاده کنید، می‌توانید از تخت‌های کشو دار یا از میز توالت‌های کشودار بهره ببرید. بخش عمده ای از نظم دادن و یکپارچگی اتاق بر عهده ی کمد است.

انواع کمد دیواری
انواع کمد دیواری

6. پاف

پاف یکی از اجزای غیر ضروری برای سرویس خواب عروس و داماد است که معمولا به غیر از سرویس مبلمان در سرویس خواب عروس هم استفاده می‌شود. اگر شما فضای کافی در اتاق دارید و می‌خواهید که جلوه زیبایی به اتاق بدهید می‌توایند از پاف در کنار سرویس خواب استفاده کنید.کابرد پاف را اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم به عنوان یک نشیمن در انتهای تخت استفاده می شود.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟