Skip to content

نکات مهم و کاربردی در خرید سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد

• حتما هنگام خرید سرویس خواب نوزاد به جنس محصول توجه نمایید:

در مدل‌های دارای تخت خواب و کمد جنس آن باید از چوب اصل و باکیفیت ساخته شده باشد و یا اینکه اگر فلزی است از مواد و متریال بسیار عالی استفاده شده باشد. درمدل فاقد‌تخت‌و‌کمد‌هم‌جنس‌تشک،‌پتو و بالش باید‌فاقد‌مواد‌حساسیت‌زاد و متناسب‌با نرمی و لطافت‌پوست‌کودکان‌باشد.

مقاله تخت خواب نوزاد چه پارامترهایی دارد را از دست ندهید.

سایز و اندازه هم در هر دو مدل بسیار حائز اهمیت است. مدل دارای تخت و کمد باید به گونه‌ای باشد که تخت آن متناسب با جثه ی فرزندتان باشد تا بتواند به راحتی در آن به جست و خیز بپردازد و بازی کند.

در مدل بدون تخت خواب هم اندازه ی تشک کودک نباید مانع از انجام حرکات وی شود و هم‌چنین خیلی بزرگ نباشد که او مدام در آن غلت بزند.

 

• در هر دو مدل طرح و رنگی را انتخاب نمایید که زیبایی خاصی به اتاق کودکتان ببخشد و هر بار می‌خواهد در آن بخوابد، ذوق زده شود.

معمولا رنگ‌های صورتی، بنفش، نارنجی و… جزو رنگ‌هایی هستند که در سیسمونی دخترانه مورد پسند والدین خواهند بود و رنگ آبی، زرد، قهوه‌ای، طوسی و… جزو رنگ‌های پسرانه محسوب خواهند شد، البته این موارد سلیقه‌ای است و به سلیقه‌ی والدین بستگی خواهد داشت و یک مورد کلی نخواهد بود.

• چون کودکان در یک سن خاص به گاز گرفتن اشیا تمایل دارند و تخت خواب هم از این قاعده مستثنی نیست، باید رویه‌ی بدنه‌ی تخت فاقد مواد حساسیت زا و شیمیایی باشد تا سلامت کودک به خطر نیفتد.

• جنس بالش سرویس خواب نوزاد باید نرم و متناسب با آناتومی گردن کودکان باشد تا بعدا به مشکلات گردن درد و ستون فقرات دچار نشوند.

• ارتفاع تخت بسیار مهم است در صورتی که کودک شما شیرخوار است ارتفاع مناسب  20 الی 30 سانتی متر از سطح زمین می باشد.

• اگر قصد خرید مدل دارای تخت خواب و کمد را داربد، باید به سراغ مدلی بروید که حفاظ آن ثابت باشد و خطری برای کودک در پی نداشته باشد.

همچنین به گرد بودن زوایای تخت خواب هم توجه داشته باشید چرا که در غیر اینصورت ممکن است به فرزند شما آسیب جدی وارد کند.

سرویس خواب انتخابی شما باید از کیفیت خیلی خوب، استحکام بالا، ایمنی درست، اتصالات و بست‌های محکم و… برخوردار باشد تا خیالتان از هر بابت راحت باشد.

• مدل انتخابی شما باید دارای نصب راحت و اسانی باشد تا هنگام خریداری؛ خودتان بتوانید به راحتی آن را نصب نمایید. اگر پدر خانواده به اصطلاح فنی باشد به راحتی خواهد توانست تخت خواب را نصب کند.

• به کیفیت پتو و هم‌چنین جنس توجه داشته باشید. پتو باید نرم، بزرگ، فاقد مواد شیمیایی، ضخیم و… باشد، تا کودک خواب راحتی را تجربه نماید.

• قیمت سرویس خواب هم بسیار مهم است. عواملی چون جنس، وجود تخت یا عدم وجود آن، کیفیت ساخت، محافظ و… بروی قیمت سرویس خواب اثرگذار خواهند بود. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و علاقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: تخت خواب مناسب برای اتاق کوچک

بررسی انواع سرویس خواب‌های نوزاد موجود در بازار

• سرویس خواب فاقد تخت و کمد:

این مدل از سرویس خواب‌ها مختص کودکان تازه متولد شده تا سن ۸ الی ۹ ماه می‌باشند. چراکه بعد از این سن کودک مدام در حال جنب و جوش و فعالیت است و عملا یک جا نمی‌ماند.

یکی‌از‌مزیت‌های‌این مدل وجود‌محافظ یا گارد در قسمت‌کناری‌تشک‌است و‌هنگام قرارگیری‌کودک بر روی‌آن، دیگر‌نگران افتادن او نخواهید‌بود.

معمولا‌ این‌ مدل‌ از‌ سرویس‌خواب‌ نوزادها از حداقل ۳ تکه یا ۶ تکه شروع‌ می‌شوند و تا ۱۷ یا ۲۰ تکه‌هم ادامه‌پیدا می‌کنند. سرویس خواب فاقد تخت و کمد شامل تشک، بالش، پتو، محافظ و… می‌شود.

• سرویس خواب نوزاد دارای تخت و کمد:

این دسته از سرویس خواب‌ها هم شامل دو مدل می‌شوند‌. مدل اول تخت خواب کوچکی است که کناره‌های آن دارای نرده است و ایمنی بالایی دارد.

این نوع از سرویس ها برای کودکان تا سن ۵ سالگی مناسب می‌باشد. مدل دوم به تخت خواب نوجوان هم مشهور است، چراکه تخت آن تا سن نوجوانی کودک شما کاربرد دارد.

معمولا در کنار تخت خواب، در هر دو مدل کمد لباسی هم وجود دارد که لباس های کودکتان را درون آن قرار دهید. پیشنهاد ما به شما این است که متناسب با سن کودکتان سرویس خواب برای او خریداری نمایید.

یعنی اگر فرزند دلبندتان نوزاد است و تازه متولد شده به سراغ خرید مدل اول که فاقد تخت و کمد است بروید. علت این امر هم این است که نوزاد همیشه باید در کنار مادر باشد و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. یکی از حسن‌های مدل اول این است که به راحتی جا‌به‌جا می‌شود و سنگین نیست.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟