Skip to content

راهنمای سرویس چوب(مبلمان)

مبلمان چوبی قرن ها متداول بوده است، بنابراین جای تعجب نیست که این روزها چنین تنوع گسترده ای وجود دارد. در حالی که داشتن یک انتخاب بزرگ خوب است، اما محدود کردن بهترین مبلمان چوبی ممکن است سخت باشد.

اگر به دنبال یک میز تحریر از جنس چوب جامد یا یک ست اتاق ناهارخوری مناسب باشید، در اینجا نحوه انتخاب مبلمان چوبی مناسب برای خانه خود آورده شده است.

انواع چوب

سرویس چوب,سرویس

یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید انتخاب نوع چوب مناسب برای مبلمانتان است. هر چوبی از نظر استحکام و دوام تقریباً یکسان است، اما از نظر ظاهری متفاوت هستند

هنگامی که در متن زیر در مورد محبوب ترین انواع چوب مبلمان می خوانید، ویژگی های مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید.

مقاله (چگونه مبل خوب بخریم؟) میتواند برای شما مفید باشد.

چوب (ash)

چوب اش که به آن زبان گنجشک هم می گویند یکی از سبک ترین گزینه های چوب در بازار است. این یک نوع چوب سخت است که صاف و تا حدودی انعطاف پذیر است و اغلب برای قطعات منحنی مبلمان مانند صندلی استفاده می شود.

سرویس خواب,سرویس چوبچوب(افرا)

 

سرویس چوب,سرویس خواب

چوب افرا، چوبی سخت، سنگین، راست تار، خوشکار، سبک و شکننده و قابل تورق است که در صنایع کف پوش و روکش سازی، ساخت تخته چند لایه، قالب کفش، ساخت لوازم مهندسی، پوشش سطوح بزرگ، دیوار ها و رویه میزها و تخته خرده چوب، قابلیت کنده کاری و ظریف کاری، مجسمه سازی، مبلمان و خراطی مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: مبل چرمی یا پارچه ای ؟ کدام یک برای خرید بهتر است ؟

به سبک خانه خود فکر کنید

اکنون که برخی از محبوب‌ترین انواع چوب در بازار را می‌شناسید، می‌توانید خرید را شروع کنید سبک خانه خود را در نظرداشته باشید. پس از همه، شما می خواهید مبلمان چوبی را انتخاب کنید که مکمل رنگ ها و تم های خانه سرویس چوب شما باشد.

بنابراین به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید و توجه کنید که آیا اکثر مبلمان شما رنگ روشن یا تیره دارند و سپس مبلمان چوبی جدیدی را خریداری کنید که دقیقاً با آن مطابقت دارد.

در انتخاب مبلمان برای خانه‌ی خود، لازم است به سبک خانه‌ی خود توجه کنید. مثلاً اگر سبک خانه‌ی شما سنتی است، معمولاً باید از مبلمان سنتی استفاده کنید.

 

همچنین باید در نظر داشته باشید که سبک خانه شما سنتی است یا مدرن مبلمان سنتی اغلب از چوب تیره  سنگین ساخته می‌شوند و دارای جزئیات تزئین شده‌اند، مانند طرح‌های حک شده با دست یا پاهای پنجه‌ای.

از سوی دیگر، تخت خواب چوبی مدرن ممکن است سبک‌تر و ساده‌تر باشند، اغلب با لهجه‌های فلزی. به ترجیحات شخصی خود دمورد سبک خانه خود فکر کنید و سپس مبلمان چوبی را بر اساس آنها انتخاب کنید.

جزئیات ساخت و ساز را در نظر بگیرید

قبل از خرید سرویس خواب چوبی برای خانه خود، به نحوه ساخت آن نگاه کنید. به طور کلی، مبلمان چوبی با کیفیت بالا دارای کناره های به هم پیوسته، رولپلاک های چوبی یا پیچ هستند.

تا همه چیز را در کنار هم نگه دارند. به گفته فوربس، اگر بتوانید چسب، میخ یا منگنه را در محل اتصال‌ها ببینید، ممکن است مبلمان آنقدر که می‌خواهید بادوام نباشند.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟