Skip to content

شاید برای شما هم این مشکل وجود داشته باشد که به علت کمبود فضا در اتاق خواب ها با مشکل شلوغی و انباشته شدن وسایل در یک مکان مواجه شده باشید.

اما نگران نباشید در این مقاله ما سعی داریم که با معرفی انواع کمد های دیواری بتوانیم در حل مشکل شما تا حدی موثر واقع شویم.

 

انواع کمد های دیواری:

1.کمد دیواری با درهای ریلی

ریلی شیشه ای

ریلی آیئنه ای

ریلی چوبی

ریلی لوکس

ریلی با طرحی خاص

کمد دیواری ریلی شیشه ای:

این نوع کمد دیواری معمولا برای روشن تر نمودن اتاق استفاده می شود و می توانید آن را با اجزاء دیگر اتاق مانند سرویس خواب ست کنید

اگر از مرتب بودن داخل کمد مطمئن هستید می توانید از کمد دیواری ریلی شیشه ای با شیشه های شفاف استفاده کنید در غیر این صورت می توانبد از شیشه های مات استفاده نمایید

کمد دیواری ریلی شیشه ای

کمد دیواری ریلی آیینه ای:

در دکوراسیون اتاق خواب مدرن، این کمد دیواری ها را بیش تر می توانیم پیدا کنیم. آینه به عنوان درب کمد فضای اتاق شما را بزرگ تر و روشن تر خواهد کرد و به همین دلیل برای اتاق خواب های کوچک بیش تر پپیشنهاد می شود.

البته این نوع کمد فقط مخصوص اتاق خواب نمی باشد ومی توانیم آن را در راهرو نیز استفاده کنیم ودر واقع یک کاربرد دوجانبه خواهد داشت.که هم به عنوان کمد و هم به عنوان آیئنه کارایی دارد.

کمد دیواری ریلی آیئنه

کمد دیواری ریلی چوبی:

استفاده از درب های ریلی چوبی در کمد های دیواری جلوه خاصی به اتاق شما می دهد و به علت هماهنگی با طبیعت آرامش خاصی را برای شما به ارمغان می آورد.

کمد دیواری ریلی چوبی
کمد دیواری ریلی چوبی

کمد دیواری ریلی لوکس:

کمد دیواری های لوکس به واسطه طراحی درهای کشویی شان دارای مدل های خاص تر هستند.

این مدل ها که بیش تر با آیئنه کاری همراه هستندمناسب دکوراسیون های کلاسیک می باشند.و نه تنها آیئنه کاری بلکه تزیینات چوبی و حتی به کارگیری پارچه از تنوع طرح و نقش در این مدل خبر می دهند.

کمد دیواری ریلی لوکس

 

کمد دیواری ریلی با طرحی خاص:

ریلی بودن کمد دیواری فقط به درب آن محدود نمی شود بلکه می تواند خود کمد نیز به صورت یک مجموعه رویه یک ریل حرکت کند.

نکته دیگر در مورد این نوع کمد دیواری ریلی این است که برای قسمت های مختلفی از منزل شما از جمله راهرو، زیرپله و حتی آشپزخانه نیز کارآیی خوبی خواهد داشت.

کمد دیواری های ریلی با طرحی خاص
کمد دیواری های ریلی با طرحی خاص

2.کمد دیواری با در های لولایی

این کمد دیواره که در گذشته تنها نوع انتخابی برای کمد دیواری بوده،شامل چارچوب یا بستری از چوب راش و روکشی عموما از جنس فیبر بودند.

باز و بسته شدن این درها روی لولا و اشغال شدن فضای اتاق در صورت بازبودن در کمد از دلایل رو به کاهش  استفاده از این نوع کمد بوده است.

 

کمد دیواری با در های لولایی
کمد دیواری با در های لولایی

3.کمد دیواری های گلاس:

کمد دیواری های گلاس از جمله کمدهای دیواری براق به شمار می روند.

این دسته همان ام دی اف است ولی های گلاس روکشی براق , صاف و صیقلی شده دارد و ظاهری ساده , زیبا و سبک مدرنی به فضای می دهد.این سبک مناسب فضاهایی با نورگیر کم می باشد.

کمد دیواری گلاس
کمد دیواری گلاس

4.کمد دیواری mdf لامی گلاس:

در بعضی کمد ها از MDF لامی گلاس استفاده می شود. MDF لامی گلاس به علت داشتن روکش ضخامتی بیشتر از MDF های گلاس دارد.

به همین دلیل است که درب این کمد ها شبیه آیئنه دیده می شود.

کمد دیواری mdf لامی گلاس

5.کمد دیواری ممبران:

درب این کمد ها همانند کابینت پرس وکیوم می باشد که مغز آن ها MDF بوده و روکشی از جنس PVC که ضد آب می باشد روی آن ها پرس وکیوم می گردد.

اگر شما فضای کافی دارید پیشنهاد می کنیم که از ستون و تاج های منبت کاری شده در اطراف آن استفاده کنید که این امر باعث شکیل تر شدن کمد دیواری نصب شده می شود.

کمد ممبران همانند سایر کمد ها می تواند هم به صورت باز ش و ساده و هم به صورت ریلی باشد.البته در نمایی باز شو ساده نمایی زیباتر دارد.

کمد دیواری ممبران
کمد دیواری ممبران

 

نکات مهم در انتخاب کمد دیواری

انواع کمد های دیواری
نکات مهم در انتخاب کمد دیواری

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟