Skip to content

تخت خواب دوطبقه و یا سرویس خواب های دو نفره امروزه در طرح ها و رنگ های بسیار جالب و متفاوتی ارائه می شوند.

که در خیلی از موارد شباهتی به آن تخت های فلزی موجود در خوابگاه ها و یا فیلم های قدیمی ندارد.

همانطور که میدانید مهم ترین حُسن تخت خواب دو طبقه جدا از جذابیت هایش، استفاده بهینه از فضاهای محدود در اتاق خواب های کوچک امروزی است.

معرفی و بررسی تخت خواب دوطبقه وخصوصیات تخت خواب دوطبقه

خیلی وقت‌ها ممکن است در زمان طراحی دکوراسیون خانه، پا پس کشیده باشیم. به این بهانه که اتاق خواب ما کوچک است و نمی‌توانیم از آن بهترین استفاده را ببریم. اما این موضوع آن‌چنان که فکر می‌کنیم سخت نیست و راه‌حل‌های زیادی برای آن وجود دارد.

راه‌های زیادی مانند استفاده از انواع تخت خواب دو طبقه یا حتی تخت خواب مهمان و میزبان وجود دارد. این راه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از فضای حداقلی بهترین استفاده را ببرید و امکاناتی که در یک اتاق بزرگ‌تر دارید را در یک اتاق کوچک‌تر نیز داشته باشید.

این نوع تخت‌ها برای کودکان شما و اتاق کودک بسیار کاربردی هستند. زیرا هم فانتزی هستند و هم می‌توانید با اضافه کردن کمد یا میز از حداقل فضا استفاده کنید. همچنین نیازی نیست که کمد جدا یا میز تحریر جدا بخرید و در فضا و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

امنیت در تخت خواب های دو طبقه

کیفیت نامناسب، بزرگ‌ترین خطری است که خریدار یک تخت خواب دو طبقه را تهدید می‌کند.

در واقع، این اولین موضوعی است که قبل از خریدن یک تخت خواب دو طبقه برای اتاق خواب فرزندان خود باید بدانید. اگر تخت خواب با کیفیت خوب و اتصالات مناسب و محکم تولید نشده باشد، عمر مفید بسیار کمی خواهد داشت.

امروزه در بازار مشاهده می‌کنیم که اکثر تولیدکنندگان از مواد اولیه با کیفیت پایین، مانند نئوپان، استفاده می‌کنند. همچنین، اتصالات و نگهدارنده‌های بی نام و نشان و بی کیفیت به کار می‌برند. پله‌ها نیز اغلب دارای میله‌های فلزی هستند که به مرور زمان خمیده و شکسته می‌شوند.

وجود حفاظ در کنار تخت نیز بسیار مهم است و باید هنگام خرید به آن توجه کنید. بهتر است تخت دو طبقه را سفارشی کنید تا بتوانید متریال، اجزا، رنگ و طرح آن را خودتان انتخاب کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید.

خصوصیات یک تخت خواب دو طبقه خوب

تخت خواب دو طبقه با تخت های یک و دو نفره تفاوت هایی دارد. تخت خواب یک نفره و دو نفره ساختاری متفاوت دارند و به صورت افقی ساخته می شوند.

تخت خواب دو نفره برای استفاده دو نفر به صورت همزمان و در کنار هم مناسب میباشد.

تخت خواب دو طبقه به صورت عمودی ساخته میشود و دو نفر به صورت جداگانه، میتوانند به استراحت بپردازند.

 

خصوصیات تخت خواب دو طبقه

نوع چوب یا هر متریال دیگری از جمله مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب است. متریالی که در این نوع تخت خواب به کار می‌رود باید به گونه‌ای باشد که پس از گذشت زمان افت کیفیت نداشته باشد.

تشک تخت خواب دو طبقه نیز باید بهترین کیفیت را داشته باشد. کیفیت تشک باید به نحوی باشد که بر اثر استفاده رنگ و رو رفته نشود و یا بافت و دوخت آن از هم جدا نشود.

همانطور که می‌دانید ارتفاع تخت خواب دو طبقه بیشتر از تخت‌های دو نفره افقی است. از همین رو، از مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب می‌توان به پایداری آن اشاره کرد. این نوع تخت خواب نباید به هنگام استفاده تولید صدا کند و یا تکان بخورد.

یکی دیگر از مشخصات تخت خواب دو طبقه خوب و یا سرویس خواب دو نفره، تعبیه محافظی در کنار تخت است. این محافظ از سقوط فرد به هنگام خواب جلوگیری می‌کند و باید سفت باشد تا با گذر زمان خراب نشود یا نشکند.

اگر شما از دسته افرادی هستید که در خواب زیاد غلت می‌زنید، بهتر است به تعبیه محافظ در کنار تخت دقت داشته باشید.

تعبیه کشو نیز از امکاناتی است که از مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب به شمار می‌رود. با این امکانات می‌توانید به راحتی وسایل و لباس‌های خود را درون آن قرار دهید. همچنین، می‌توانید به جای کشو، یک تخت کوچک در پایین تخت دو طبقه قرار دهید که مانند کشو داخل برود و خارج شود.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟