Skip to content

طراحی دکوراسیون داخلی

مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما، انتخاب سبک دکوراسیون شما میباشد که به شما کمک می کند که منزل خود بر طبق روحیات و سلیقه خودتان دکور کنید.

سبک های بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد و آشنایی با هر کدام از آن ها میتواند به انتخاب بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی منزل شما کمک شایانی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با سبک روستیک در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

روستیک، کلمه‌ای لاتین بوده و به صورت Rustic نوشته می‌شود و در لغت به معنی روستا ترجمه می‌شود. روستیک استایل به معنی سبک روستایی برگردان می‌شود. اما روستیک در معنی معماری دو تعریف جداگانه دارد.در واقع ریشه این سبک، به قرن 19 میلادی برمی گردد. هنگامی که مهاجران آمریکایی دور از شهر و در روستاها، خانه خود را با مواد و متریال هایی که در طبیعت اطرافشان وجود داشت، چیدمان و دکور می زدند.

اصلی ترین ویژگی این سبک این است که بسیار شبیه به سبک های روستایی می باشد. همچنین به این سبک، سبک دکوراسیون روستایی نیز گفته می شود. البته ممکن است زمانی که صحبت از دکوراسیون روستایی می شود، فضاهایی تنگ، تاریک و نمناک برای شما تداعی شود اما باید گفت که اصلا اینطور نیست. بیشتر تمرکز در این سبک به استفاده از طرح ها و نقش هایی است که در خانه های زیبای روستایی در اسپانیا و آمریکا دیده می شده است.

ویژگی های ای سبک:

1.الهام گرفته از طبیعت (ایجاد بافت روستایی)

طراحی دکوراسیون داخلی

2.استفاده از مواد متریال طبیعی (چوب،سنگ و…)

طراحی دکوراسیون داخلی

3.استفاده از شومینه در فضا

طراحی دکوراسیون داخلی

4.دوری از هرگونه تزیینات اضافی و زرق و برق

"<yoastmark

5.استفاده از رنگهای طبیعی مانند پوست درختان ،چوب ،سنگ و…

"<yoastmark

فلز و سفال
فلز چنان چه براق نباشد و جلوه‌ای مدرن و امروزی نداشته باشد می‌تواند در فضای روستیک به درستی بنشیند. استفاده از چراغ‌های قدیمی مشبک از جنس قلع و مس، اجسام تزیینی قلع اندود شده به خصوص دست ساز می‌تواند جلوه‌ای در خور توجه به فضای روستیک ببخشد.به طور کلی سبک روستیک یادآور طبیعت است. با سرعت بالای زندگی امروز و دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که تبعاً به دنبال خود دارد، فضای خانه‌ای که الهام بخش طبیعت باشد و یادآور روزگار آرام و پر از صلح و صفای گذشته، بسیار شایسته و مقتضی حال است .

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟