Skip to content

طراحی دکوراسیون داخلی

مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون منزل شما، انتخاب سبک دکوراسیون شما میباشد که به شما کمک می کند که منزل خود بر طبق روحیات و سلیقه خودتان دکور کنید.

سبک های بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد و آشنایی با هر کدام از آن ها میتواند به انتخاب بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی منزل شما کمک شایانی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی یکی از مهم ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی در اوایل قرن ۲۱ بوده است؛ خانه های با دکوراسیون اسکاندیناوی درعین سادگی، بسیار مجلل و مدرن هستند که در آن ها ایده های کاربردی با استفاده از رنگ و متریال های مختلف ظاهری گرم و گیرا به وجود می آورند. در این سبک می توان رنگ کفپوش ها را منطبق با سفید و یا سایر اجزای دکوراسیون در نظر گرفت. همچنین استفاده از تابلو ها و آثار هنری حس و حالی هنرمندانه به فضای مورد نظر می دهد و برای داشتن فضایی شاداب تر در این سبک می توان از انواع گل ها و گیاهان زینتی استفاده کرد.در حالت کلی، سبکی مدرن و معاصر می باشد که از سبک های سنتی فاصله ی زیادی گرفته. در عین حال که سبک دکوراسیون اسکاندیناوی به زیبایی خانه توجه دارد، به روی کاربردی بودن، عملگرایی، مرتب بودن دکوریجات آن نیز توجه ویژه ای دارد. 

در سبک اسکاندیناوی رنگ های روشن به ویژه رنگ سفید بسیار غالب هستند. در کشور های اسکاندیناوی بیشتر زمان سال زمستان است و بخش زیادی از این زمستان در هوای تاریک و گرگ و میش سپری می شود. به همین دلیل استفاده از نور طبیعی به بهترین شکل، در الویت قرار دارد. به همین دلیل است که از رنگ سفید در مکان، به ویژه بر روی دیوار ها به عنوان رنگ غالب استفاده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

ابتدا به تعریف واژه مینیمال یا مینی مال پرداخته و به سوال مینیمال یعنی چه پاسخ می‌دهیم. کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است. minimal در لغت به معنی حداقل است.

اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند.

در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده‌ترین و حداقلی‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند.

مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون منزل شما، انتخاب سبک دکوراسیون شما میباشد که به شما کمک می کند که منزل خود بر طبق روحیات و سلیقه خودتان دکور کنید.

سبک های بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد و آشنایی با هر کدام از آن ها میتواند به انتخاب بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی منزل شما کمک شایانی داشته باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟