Skip to content

طراحی کمد دیواری در دکوراسیون داخلی منازل

کمد های دیواری بزرگ و جادار می توانند بسیاری از خرده ریزها و لوازم منزل را از دید عموم پنهان نگه دارند دکوراسیون داخلی منازل بدون طراحی کمد دیواری، کامل نیست و دارای ضعف بزرگی است. نگهداری از وسایل شخصی، لباس ها، اسباب بازی های کودکان، رختخواب و غیره در فضایی مشخص، از شلوغی و به هم ریختگی منازل جلوگیری می کند.

در طراحی کمد دیواری می توان بسیاری از نقایص دکوراسیون را پوشش داد و فضا را جذاب تر نشان داد.هم چنین نقایص دیوار ها را همچون فرورفتگی هاشکاف و ترک ها و یا قسمت هایی از دیوار که رنگ ندارد یا لکه دارد .

طراحی درب کمد دیواری

در اتاق های کوچک و فضاهای محدودتر، می توان از یک آینه سرتاسری روی درب کمد دیواری استفاده کرد.

آینه های بزرگ، فضا را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند و توجه را جلب می کنند. درب های مسطح و بدون دستگیره، ریلی و یا کشویی برای این منظور، مناسب تر هستند و فضای اضافی اشغال نمی کنند.

اگر اتاق به اندازه کافی بزرگ و روشن هست می توانید از کارهای هنری و نقوش برجسته بر روی درب کمد دیواری استفاده کنید. این طراحی برای کمد دیواری هایی که در معرض دید مهمان ها قرار دارند، مناسب تر هستند.

طراحی کمد دیواری در شکاف ها

دیوارهای فرو رفته در اتاق ها، مکان مناسبی برای طراحی کمد دیواری هستند. این شکاف های بدون استفاده را به فضایی مفید و کاربردی تبدیل کنید.

نگاهی دوباره به اطراف داشته باشید، بدون شک، فرورفتگی ها و یا نقاط غیر قابل استفاده زیادی را پیدا می کنید که برای کمد دیواری مناسب است.حتی زاویه ها و فضاهای باریک را نادیده نگیرید. به سادگی با قفسه بندی و یا کمدهای تک درب می توان از این فضا بهره برداری کرد.

طراحی کمد دیواری مخفی

کمد دیواری مخفی، یکی از کاربردی ترین سازه ها در دکوراسیون داخلی است. این کمدهای مخفی در نگاه اول دیده نمی شوند ولی نقش کلیدی خود را در سامان دادن به لوازم منزل به خوبی ایفا می کنند.

باکس های چرخ‌دار و ریلی در فضای زیر پنجره ها می توانند بخشی از مبلمان باشند. فضای خالی زیر تخت خواب ها هم ایده خوبی برای یک کمد مخفی است.

طراحی داخلی کمد دیواری اتاق

طراحی بیرونی کمد شامل طراحی درب هاست و در مورد درب کمد ها باهم صحبت کردیم. اما طراحی داخلی کمد چیه؟!

طراحی داخلی کمد شامل طبقه بندی و استفاده از اکسسوری ها در کمد است. این طراحی خیلی به کاربردی که شما برای کمد در نظر دارین و مدل کمد اتاق بستگی داره.

شما میتونین کاربرد ها و قسمت های مورد نظرتون که میخواین در داخل کمد وجود داشته باشه به نجار و کمد ساز بگین تا براتون طراحی مناسبی انجام بده.

طبقه بندی در داخل کمد ها می تونه با متریال های مختلف انجام بشه و بیشتر از نئوپان سفید یا ام دی اف سفید یا ام دی اف براق استفاده می شه.

همونطور که گفتیم طراحی داخلی و طبقه بندی داخل کمد کاملا به سلیقه و کاربرد مدنظر شما بستگی داره. قسمت بالایی کمد یا دولابچه روهم که از ارتفاع حدود 180 سانتی متر شروع شده و تا سقف امتداد پیدا میکنه.

معمولاً اجناس جانبی که کاربرد کمتری دارن، در دولابچه گذاشته میشن. پیشنهاد میشه که بخشی از کمد برای خانم و بخشی برای آقایون طراحی بشه.

برای این پیشنهادمون هم دلیل داریم. اندازه و نوع لباس آقایون و خانم ها باهم فرق داره و بنابراین طراحی جداگانه ای باید براشون انجام بشه.

درصورتی که کمد برای بچه طراحی میشه که دیگه به صورت کامل طراحی فرق کرده و طراحی متناسب با نیاز های کودک انجام میشه. در کمد های بچگانه، عمق بیشتر از 50 سانتی متر نیاز نیست.

طراحی داخلی کمد دیواری
طراحی داخلی کمد دیواری
طراحی کمد دیواری اتاق مردانه

همونطور که گفتیم، معمولاً در کمد ها میتونین کمد خانم ها و آقایون رو از هم جدا کنین.

هر کدوم از اون ها نیاز به سایز های مختلفی برای طراحی دارن. در این بخش طراحی کمد دیواری برای آقایون رو بررسی میکنیم.

برای کمد مردانه، ارتفاع محل آویز لباس ها، در حد 110 سانتی متر کافیه و عمق کمد نباید کمتر از 60 سانتی متر باشه. به گونه ای که اگر کت و شلوار در داخل کمد آویزان بشه، شانه های کت به دیواره ی کمد برخورد نکنه.

برای قسمت آویز پیراهن های مردانه، 80 تا 90 سانت ارتفاع کافیه. برای قسمت پایینی کمد بهتره که از کشو استفاده بشه. اگر برای کشو حدود 40 سانت پایینی کمد قرار داده بشه بسیار مناسبه. چون دسترسی به وسایل و لباس ها به این شکل، خیلی راحته.

طراحی کمد دیواری اتاق زنانه

برای قسمت زنانه ی کمد، عمق 40 تا 50 سانتی متر هم کافیه چون عموماً عرض شانه ی خانم ها از آقایون کمتره.

اما ارتفاع کمد در قسمت آویز لباس ها باید از قسمت آقایون بیشتر باشه. چون خانم ها ممکنه مانتو یا لباس های بلند داشته باشند و باید ارتفاع به قدری باشه که قسمت پایینی لباس به کف کمد برخورد نکنه و خراب نشه. خانم ها برای کمد های خودشون نیاز به کشو های بیشتری دارن.

برای قسمتی که آویز پیراهن ها رو انجام میدید، ارتفاع زیادی نیاز نیست و میتونین از این اختلاف ارتفاع برای ایجاد کشو استفاده کنین.

اگر کمد دیواری به صورت closet طراحی شده باشه، میتونین از کمد ساز بخواین که براتون محلی رو به عنوان جای کفش و کیف درنظر بگیره که بتونین اون هارو در معرض نمایش قرار بدید.

انواع مدل کمد دیواری

• کمد دیواری ریلی شیشه ای
• کمد دیواری ریلی آینه ای
• کمد دیواری چوبی
• کمد دیواری ریلی لوکس
• کمد دیواری ریلی با طرحی خاص

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟