Skip to content

امروزه بیشتر خانواده ها در خانه های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنند و مجبور هستند همه وسایل مورد نیاز زندگی را در همین فضای کوچک جا بدهند.و طراحان و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات احتمالی دست به ساخت و طراحی وسایلی شدند که این محدودیت ها را دور بزند.

تخت تاشو

یعنی با پرداخت یک هزینه، دو هدف را دنبال می کنند. البته قیمت این تخت خواب ها معمولا کمی گرانتر از تخت خواب های معمولی است که دو هدفه بودن این تخت خواب ها دلیل بر این قیمت بیشتر خواهد بود.

البته این تخت خواب ها علاوه بر مزایایی که دارند یکسری معایب هم دارند که در این مقاله به مزایا و معایب تخت خواب های تاشو اشاره می کنیم تا شما با آگاهی از آنها بتوانید پیش خود سبک و سنگین کنید و در نهایت تصمیمی بگیرید که از آن پشیمان نشوید.

همچنین تخت های تاشو قابیلت ادغام و ترکیب شدن با میز، قفسه، شلف و … را دارند.

تخت تاشو

مزایا و معایب تخت تاشو

از جمله مزایایی که تخت خواب های تاشو دارند همانطور که گفتیم اشغال یک فضای کم در خانه و اتاق خواب شما است.

که باعث می شود نهایت صرفه جویی در فضای منزل شما انجام شود و فضای خانه شما خیلی شلوغ جلوه نکند و شما هر گاه که به این تخت خواب ها نیاز نداشته باشید می توانید آنها را جمع کنید و داخل دیوار یا کمد قرار دهید.


ممکن است تصور کنید که تختخواب های تاشو به علت فرم خاصی که دارند، دیگر وسایل جانبی مثل کمد و قفسه و میز آرایش همراه خود ندارند.

اما سرویس خواب هایی تهیه شده که هم تخت خواب تاشو دارد و هم تمامی متعلقات را از سر همان تخت خواب در سرویس جا داده اند که باعث شده یک دکوراسیون خیلی زیبا در اتاق خواب شما ایجاد شود.


با توجه به تمایلی که مشتری ها برای خرید این تخت خواب ها نشان دادند طراحان و تولیدکنندگان سعی کردند که تخت های تاشو را در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار عرضه کنند.

و شما با هر سلیقه ای که برای خرید این تخت خواب ها میروید دست خالی برنگردید و یک فضای شیک و جذاب در خانه خود ایجاد کنید.

سرویس خواب تاشو

تخت تاشو

معایب

همانطور که گفتیم این تخت خواب ها یکسری معایبی هم دارند که از جمله آنها می توان به تنوع جنسی اشاره کرد.و بعضی از طراحان برای اینکه قیمت این تخت خواب ها را پایین بیاورند از جنس های مختلف برای ساخت آن استفاده کردند.

اما فراموش نکنید که بهترین جنس برای تخت خواب های تاشو mdf است. پس سعی کنید وقتی تصمیم گرفتید تخت خواب تاشو خریداری کنید مطمئن شوید که جنس آن از ام دی اف است و قرار است سال های

زیادی برای شما کار کند و دوام داشته باشد.


معمولا تختخواب های تاشو طوری ساخته می‌شوند که متناسب با ابعاد اتاق خواب شما باشند و شما بتوانید آن را روی دیوار اتاق نصب کنید.پس برای سفارش آن باید دقت زیادی به خرج دهید چون نمی توانید آن را به راحتی جابه جا و یا تعویض کنید زیرا هزینه خیلی زیادی برای شما برمی دارد.


یکی از وسایل مورد نیاز ای که اخیراً طراحی شده و جایگاه خود را در بین خانواده‌ ها پیدا کرده است، تخت خواب های تاشو هستند که خیلی از خانواده ها برای منزل خود از این تخت خوابها خریداری می کنند.

که در طول روز بتوانند از فضایی که در اختیار دارند استفاده کنند و هنگامی که بخواهند استراحت کنند یا بخوابند می ‌توانند این تخت را باز کنند و روی آن استراحت کنند.


تخت کمجا دونفره 160 دارای یک عدد فریم یا چهارچوب فلزی چوپر جهت قرار دادن تشک دونفره 160 می باشد.درون این فریم تخت کلیه تشک های استاندارد دونفره قرار می گیرند که توسط یک و یا دو عدد کش مخصوص در محل خود مستقر می شوند.

تخت دارای روش تولید استاندارد میباشد که در این روش از آهن آلات(فریم فلزی) و یراق آلات تخت کمجا با ضخامت و ابعاد مشابه استفاده می شود.لذا شکل ظاهری فریم فلزی و نوع رنگ آمیزی آن در اکثر شرکت های تولیدی تخت کمجا دارای شکل و روش مشابه می باشد.

تخت کمجا از نظر ضخامت بدنه فریم فلزی حتما باید دارای ضخامت بیشتر از 1 میلیمتر باشد به گونه ای که بتواند حالت فریم را همیشه حفظ نماید و دچار خمیدگی و یا تاب خوردن نشود.

تخت کمجا همچنین نیاز به توجه کافی در تولید فریم فلزی دارد چرا که ضخامت پروفیل مورد استفاده نباید از 1.5 میلیمتر بیشتر باشند چون که اگر فریم تخت کمجا بیش از اندازه ضخیم باشد باعث سنگین شدن درب

تخت می شود و این امر می تواند با مرور زمان به یراق آلات تخت کمجا و جک تخت کمجا آسیب وارد نماید.در تصویر زیر، عکس نمونه فریم فلزی تخت کمجا را می توانید ببینید:

سرویس خواب تاشو


 

ابعاد

سرویس خواب تاشو
سرویس خواب تاشو
سرویس خواب تاشو
سرویس خواب تاشو

سرویس خواب تاشو

نظرات مردم درباره تخت تاشو

وقتی که نظر افراد مختلف را در مورد تخت خواب های تاشو و جک دار میپرسیم بیشتر آنها معتقدند که این تخت ها می‌توانند برای منزل مناسب باشند اما فقط وقتی که جنس بسیار خوبی داشته باشند و به طور تکی در اتاق قرار نگیرد و بیشتر آنها ترجیح می دادند که از یک میز و یا کمد هم در کنار آن استفاده شود تا جلوه بهتری داشته باشد.

 برخی دیگر از افراد معتقد هستند که مدل های یکنفره تختخواب های تاشو می‌تواند گزینه‌های مناسب‌تری از تخت خواب های دونفره باشد. همچنین بیشتر آنها معتقد بودند که اگر این تخت ها داخل کمد قرار داشته باشد جلوه بهتری دارد و بعضی از آنها به جای استفاده از تخت های تاشو برای اتاق کودکان تخت های دو طبقه را پیشنهاد می دادند که یک طبقه آن برای خوابیدن است و یک طبقه برای میز کار و بازی تعبیه شده است.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟