Skip to content

خانه برای همه ما فضایی دلنشین و آرامی است. جایی که با خیال راحت می توان ساعت ها اوقات خود را درون آن سپری کرد. تزئین دکوراسیون داخلی با حساسیت، فضای آرامش بخشی را ایجاد می‌کند. راهنمای خرید تخت خواب راحت در این مقاله آمده، می‌توانید قبل از خرید از سایت چوپر مطالعه کنید.

از‌ آنجایی‌ که‌ اتاق‌ خواب‌ بهترین‌ قسمت‌ خانه‌ برای‌ داشتن‌ خوابی‌ آرام‌ جهت‌ استراحت‌ به حساب‌ می‌آید،‌ باید‌ زیبا‌ترین‎ دیزاین را‌ برای‌ آن‌ فضا‌ در‌ نظر‌ گرفت. وقتی وارد اتاق خواب می شوید اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند، تخت خواب است. سعی‌ کنید‌ در‌ هنگام‌ خرید‌ تخت‌ خواب، آن را‌ طوری‌ انتخاب‌کنید‌ که‌ علاوه بر راحتی‌ متناسب‌ با‌ دیزاین‌ اتاق شما‌ طراحی‌ شده‌ باشد.

 

مهم ترین نکاتی در راهنمای خرید تخت خواب

ارتفاع تخت خواب

یکی از نکات مهمی که باید در خرید تخت خواب به آن توجه کرد ارتفاع تخت خواب است. ارتفاع مناسب باعث گردش هوا می شود از رشد و تاکثیر میکروب ها جلوگیری می کند.که برای یک فرد بالغ ارتفاع باید بین 35 الی 40 سانتی متر می باشد.

ابعاد تخت خواب

راهنمای خرید تخت خواب

تخت خواب‌ های یک نفره دارای سایز‌های متفاوتی‌اند که طول همگی آن‌ها ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض‌های ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ می‌باشد. اما سایز استاندارد در تخت خواب‌های یک نفره، طول دو متر، عرض ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر است، البته در خرید باید هم ابعاد اتاق و هم اندام فرد را در نظر بگیرید. که در اینجا سایز های گفته شده مربوط به فردی با اندام متوسط است.

 

جنس تخت خواب

مهم ترین عاملی که در خرید هر وسیله ای از جمله تخت خواب نقش دارد جنس آن است. جنس تخت خواب رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. سرویس خواب ها از جنس فلز، چوب، ام دی اف و ملامینه ساخته می‌شوند که هرکدام مزایا و معایبی دارند. از لحاظ کیفیت سرویس خواب چوبی بالاترین کیفیت را دارد اما نسبت به دیگر نوع های تخت خواب سنگین تر و گران تر است.

 

تخت خواب‌ های ملامینه و MDF از نظر استحکام از تخت خواب های چوبی استحکام بیشتر دارند، و قیمت پایین‌تری هم دارند. تخت خواب های ملامینه و MDF بیشتر برای نوجوانان استفاده می‌شود. این سرویس خواب ها اگر در معرض رطوبت قرار بگیرند دچار بادکردگی و برجسته میشوند.

امروزه ام دی اف و ملامینه جایگزین خوبی برای چوب شده است و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته‌. ام دی اف قیمت و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ملامینه دارد ولی ملامینه به دلیل سبک بودن و قیمت مناسب آن رایج شده است.

 

وزن تخت خواب

سبک بودن تخت خواب هم یک نکته مهم است که باید به آن توجه کرد زیرا بعضی از چوبهایی که در ساخت تخت خواب مورد استفاده قرار می گیرد بسیار سنگین است که در این صورت حمل و نقل و جا به جایی تخت خواب حتی درون اتاق نیز سخت و مشکل می شود.

همچنین مواردی مانند : پایه دار بودن یا بدون پایه بودن، لبه دار بودن یا ساده بودن،تخت های باکس دار مناسب اتاق هایی که کمبود فضا دارند و … در انتخاب تخت خواب نکات مهم و قابل توجهی هستند.

 

طرح و طراحی تخت خواب

طرح و طراحی تخت خواب نیز باید با سبک و دکوراسیون داخلی اتاق سازگاری داشته باشد. انتخاب یک طرح زیبا و متناسب با سلیقه شما و باقی اجزای اتاق، می‌تواند ظاهری زیبا و هماهنگی بین اجزای دیگر اتاق ایجاد کند. از تخت خواب‌هایی با طرح و رنگ‌بندی متنوع استفاده کنید که با سلیقه شما سازگاری داشته باشد.

 

مجموعه چوپر با سالها تجربه در طراحی و ساخت انواع سرویس خواب و لوازم چوبی می تواند بهترین طرح ها را با بهترین کیفیت برای شما اجرا کند.

برای تجربه خرید مطمئن و آسان با ما تماس بگیرید.

(مجموعه چوپر با هدف خدمت، و رضایت مندی مشتری محصولات خود را تولید می کند.)

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟