Skip to content

اگرسرویس خواب اتاق دخترانه در خانه یا واحد آپارتمانی خود دارید، نگران دکوراسیون اتاق دخترانه خود نباشید. اتاق خواب کوچک هم می‌تواند بسیار شیک و زیبا به نظر بیاید. با توجه به کوچک بودن آپارتمان‌های امروزی، اتاق خواب‌های ۶ متر یکی از معمول‌ترین اتاق خواب‌ها هستند و در این مطلب از چوپر  شما کمک می‌کنیم که چگونه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ۶ متری خود و اتاق‌های کوچک را فضاسازی کنید و از آن لذت ببرید.

دکوراسیون اتاق دخترانه,

انتخاب وسایل مناسب برای سرویس خواب اتاق دخترانه

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ۶ متری و در کل اتاق خواب‌های کوچک، اولین وسیله‌ای که باید به آن توجه کرد تخت است. اندازه تخت باید متناسب با فضای موجود باشد تا در اتاق فضای بسته‌ای به وجود نیاید. از قرار دادن پاتختی‌ها و وسایل حاشیه‌ای اطراف تخت خودداری کنید. همچنین می‌توانید از تختی استفاده کنید که بتوانید داخل آن وسایل ضروری خود را نیز قرار دهید. برای مثال می‌توانید جایی برای نگهداری لباس‌ها داشته باشید که می‌توانید از چمدان استفاده کنید و لباس‌های خود را داخل آن گذاشته و آن را در زیر تخت قرار دهید تا فضای اضافی را در اتاق اشغال نکنند.

سرویس خواب اتاق دخترانه ,

در اتاق خواب‌های کوچک که عمدتا محل استراحت و آرامش گرفتن است، اصلی‌ترین نقطه‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد بالای تختخواب است که می‌توانید به آن با طرح های شاد و زیبا جلوه خاصی بدهید. فضای داخلی اتاق را همیشه باز نگه دارید و هیچ وقت در اتاق‌های کوچک از تخت‌خواب‌های بزرگ استفاده نکنید. در صورت کوچک بودن اتاق و محدودیت فضا نیز می‌توانید از تخت خواب‌های تاشو، همانند تصویر زیر، استفاده نمایید.

فضای داخلی اتاق خواب کوچک

فضای داخلی اتاق خواب را با نور دلپذیری که از پنجره‌ها می‌تابد روشن کنید؛ برای این کار می‌توانید از پنجره‌های بدون پرده استفاده کنید و دیوارهای اتاق را رنگ‌های روشن و سفید بزنید تا اتاق بازتر به نظر برسد.

میزهایی که برای دکوراسیون اتاق دخترانه انتخاب می‌کنید باید فضای مناسب و کافی برای گذاشتن وسایل اضافی داشته باشند. پنجره‌های بلند اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند و اگر از پرده استفاده کردید، ارتفاع پرده‌ها را بلندتر از پنجره بگیرید. توازن و هماهنگی موجود بین وسایل اتاق خواب می‌تواند کاری کند که اتاق خواب کوچک، حتی زیباتر و شیک‌تر از اتاق خواب بزرگ به نظر برسد. همچنین می‌توانید از گلدان‌های کوچک و خلاقانه برای ایجاد آرامش و فضایی مطبوع استفاده کنید. البته نباید حجم گل‌ها زیاد باشد، چرا که جلوه زیبایی به اتاق خواب نمی‌دهد.

سرویس خواب اتاق دخترانه

همین طور فضای اتاق خواب را خلوت کنید و از قرار دادن وسایل غیرضروری خودداری کنید. می‌توانید از رنگ‌های مورد علاقه خود هم استفاده کنید، اما باید رنگ آن‌ها ملایم باشد که باعث ایجاد فضای زیبایی در داخل اتاق شود.

راه نور طبیعی را نبندید و بگذارید که نور بدون مانع وارد اتاق شود؛ این کار باعث می‌شود شما اتاق خوابی پرانرژی داشته باشید. فضاهای نگهدارنده زیادی را در اتاق تعبیه کنید تا بتوانید وسایل تزیینی و کتاب‌های خود را در آنجا قرار دهید.

در بهتر شدن دکوراسیون اتاق دخترانه خودمی‌توانید نکات زیر را هم در نظر بگیرید:

از دیوار آینه‌ای استفاده کنید؛ این یک تکنیک برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب است که بسیار هم اثربخش می‌باشد. همچنین می‌توانید ظاهر یکی از دیوارهای اتاق را عوض کنید، به طوری که با بقیه دیوارهای اتاق تفاوت داشته باشد. به این دیوار اصطلاحا دیوار شاخص گفته می‌شود.

دکوراسیون اتاق دخترانه,سرویس خواب اتاق دخترانه
سرویس خواب دخترانه

درصورتی که شما کارتان طوری است که در خانه هستید یا مقداری از آن را در خانه انجام می دهید ، پس بهتر است اتاق خواب و اتاق کارتان را از هم جدا کنید. زیرا ادغام این دو اتاق با هم باعث می‌شود فضای استرس‌زایی به وجود آید و در هنگام کار کردن هم تمرکز خود را از دست می‌دهید. پیشنهاد می‌کنیم مطالب قبلی در رابطه با اتاق کار را نیز مطالعه کرده و با طراحی دکوراسیون این اتاق نیز آشنا شوید.

از زیر تخت میتوانید به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کنید .
ایجاد یک طاقچه نیز می‌تواند برای نگهداری کتاب‌ها٬ جواهرات و لوازم شما مفید باشد. و این طاقچه را می‌توانید به گونه‌ای ایجاد کنید که کنار تخته‌تان باشد و از آن به عنوان پاتختی استفاده نیز کنید.

یکی از مزیت‌های تخت خواب‌های کشودار این است که می‌توانید وسایل را به صورت منظم آنجا قرار دهید. و از طرفی نیز این نوع تختواب می‌تواند در استفاده مناسب‌تر از فضای اتاق خواب کمک کند. می‌توانید از فضای اطراف پنجره نیز استفاده کرده و محلی برای نشستن در آنجا ایجاد کنید که هم به زیبایی اتاق شما می‌افزاید و هم فضای اتاق خوابتان را نمی‌گیرد.

دکوراسیون اتاق دخترانه,سرویس خواب اتاق دخترانه
سرویس خواب اتاق دخترانه

نمونه های زیبای سرویس خواب اتاق دخترانه

سرویس خواب اتاق دخترانه,سرویس خواب اتاق دخترانه

سرویس خواب اتاق دخترانه ,دکوراسیون اتاق دخترانه

سرویس خواب اتاق دخترانه ,دکوراسیون اتاق دخترانه

سرویس خواب اتاق دخترانه ,دکوراسیون اتاق دخترانه

در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی را برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری برایتان آماده کنیم.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟