Skip to content

خیلی ها تصورشان از اتاق خوابی ایده آل، اتاق خوابی است با سقف های بلند، پنجره های پارانوما، مبلمان مجلل که اتاق رختکن و حمام جداگانه داشته باشد اما اگر نهایتا یک اتاق خواب ۱۲ متری کوچک داشته باشیم، بهتر است آن را چگونه دکوراسیون کنیم؟

در اینجا در ۸ مرحله نشان می دهیم که چگونه از فضای کوچک و دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری خود نهایت استفاده را ببرید و چند طرح و ایده نهایی را هم بررسی می کنیم. چیدمان اتاق خواب با محل قرارگیری تختخواب شروع می شود، سمتی که سر را می گذاریم باید به سمت دیوار باشد، حتی درفنگ شویی هم جهت پاها نباید به سمت در باشد.

پس سر تخت را جایی بگذارید که نهایتا پاهایتان هم روبروی در نباشد. یک تختخواب ممکن است از طراحی غیرمعمول، مجلل و یا مطابق مد روز برخوردار باشد که این خود می تواند سبک و حال و هوای دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری شما را تغییر دهد.

برای صرفه جویی در فضا می توانید چند کمد یا قفسه های باز را در فضای بالای تخت نصب کنید. اگر به فضایی برای قرار دادن میزکار نیاز دارید، کنار پنجره بهترین جاست چون نور طبیعی و منظره بیرون کارایی تان را افزایش می دهید.

اگر جایی برای استراحت شخص دیگری می خواهید در نظر بگیرید، می توانید برای خودتان از تخت هایی با عرض کمتر که فضای زیادی را هم به خود اختصاص نمی دهد، استفاده کنید و قسمتی از اتاق را هم به فضای خواب دوم و رختکن اختصاص دهید. در ادامه گام به گام مراحل طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری را با هم می خوانیم. اما قبل از هر کاری باید مشخص کنید این اتاق چه کاربردی دارد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

در چیدمان اتاق خواب برای کودکان رعایت کردن چند نکته مهم است، داشتن فضا برای خوابیدن، بازی کردن و اگر به مدرسه و مهدکودک می روند فضایی برای انجام تکالیف و فعالیت های جدی تر و آموزشی با والدین. عنصر اصلی در اتاق خواب کودک،محلی برای نگه داری لباس ها و اسباب بازی هاست، مبلمان و جای نشیمن راحت و جمع و جور برای کودک مزیتی بزرگ محسوب می شود. در مورد رنگ اتاق هم ترجیحا بهتر است از رنگ های خوشایند و بیشتر روشن استفاده کرد. همچنین نورپردازی اتاق خواب باید به شکلی باشد که نور محیط کل اتاق را روشن کند. مقاله چیدمانی بی نظیر برای اتاق پسر بچه می تواند برای شما میتواند مفید باشد.

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری برای نوجوان متمایز است، چون نوجوانان عاشق استقلال و تعهدند. اتاق آن ها بهتر است یک دیوار ساده، تخت راحت، میز تحریر و رختکن داشته باشد. مقاله چیدمان اتاق خواب نوجوان را از دست ندهید.

 

 

 

شما می توانید جهت خرید و تماشای فروشگاه صنایع چوپر، به این لینک مراجعه بفرمایید.

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟