Skip to content

دکوراسیون منزل یکی از مهمترین عواملی است که به شما امکان می‌دهد فضایی زیبا و آرام برای زندگی خود ایجاد کنید. اتاق خواب، جایی است که بیشتر اوقات خود را در آن سپری می‌کنید و برای استراحت و آرامش لازم است. موقع طراحی اتاق خواب بایدتوجه داشته باشید به این نکته که چگونه حس آرامش و امنیت را برای خودتان به ارمغان بیاورید، تاثیرگذارترین نکته انتخاب رنگ دیوار ها و وسایل اتاق خواب است زیرا رنگ ها حس آرامش را به وجود می آورند.

در این مقاله، به بررسی دکوراسیون اتاق خواب با تمرکز بر آرامش و زیبایی در همه جزئیات خواهیم پرداخت.

Bed
Bed

سرویس خواب ها:

سرویس خواب یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید سرویس خواب شما باید طوری طراحی شود که سبک کلی منزل از آن پیروی کند.به طور مثال اگر تمام لوازم اتاق خود را از نوع مدرن انتخاب کرده اید باید سرویس خواب شما هم مدرن باشد که از این سبک پیروی کند.

برای خرید سرویس خواب باید در نظر داشته باشید که تنها ملاک شما برای زیبایی نباید یک وسیله باشد .

این مقاله را از دست ندهید: چگونه مناسب ترین تخت خواب را بخریم؟

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، به موارد زیر توجه کنید:

 

وقتی برای اولین بار اتاق خواب خانه جدیدی را که می خواهید بخرید را می بینید یا وقتی به تغییر دکوراسیون اتاق خود فکر می کنید و در ذهنتان تصور میکنید اینکه مثلا تخت خواب کجا قرار بگیرد؟

این ها مواردی هستند که از صفر تا صد دکور اتاق خواب باید به آن توجه شود عبارتند از:

  1. جایگاه تخت خواب
  2. دیوار و سقف
  3. انتخاب رنگ ها
  4. اینه براق اتاق خواب
  5. انتخاب فرش و قالیچه
  6. نور پردازی و روشنایی

 

1.اجزایه تشکیل دهنده ی سرویس خواب

امکان دارد وقتی شما به فروشگاهی می روید به دنبال سرویس خواب مورد نظر خود هستید اما می بینید که اجزایی که در این سرویس خواب وجود دارد که در سرویس خواب مورد نظر شما وجود ندارد. این سوال برای شما به وجود میاید که سرویس خواب کامل شامل چه اجزایی است.

2.رنگ مناسب اتاق خواب:

یکی دیگر از موارد دکوراسیون اتاق خواب که باید به آن توجه کنیم. رنگ دیوار ها، روکش تخت خواب و پرده ها می باشد. شما باید رنگی که به شما حس و حال خوبی می دهد استفاده کنید و بهتر است از وسایل زیاد و زیبا در اتاق استفاده نکنید چون اتاق خواب جای خواب و ارامش است. بهتر است از رنگ هایی مانند: آبی، سبز و سفید و رنگ هایی که مثل این ها هستند در آرامش شما تاثیر گذار است استفاده کنید.

Bed
Bed

 

مدل اتاق خواب: 

 

انتخاب مدل اتاق خواب و چیدمان ان امری کاملا سلیقه ای است. با توجه به سلیقه و هدف شما از مدل اتاق خوابتان تعیین میشود. بهتر است قبل از اینکه وسایل اتاق خواب خریداری کنید. به مدل اتاق خواب و هندسه ان باید توجه کنید و بعد وسیله ها را خریداری کنید. توجه داشته باشید که چیدمان اتاق خواب مربع شکل با چیدمان اتاق مستطیل شکل نباید مشابه هم باشند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب فرش و قالیچه:

اولین چالش جدی برای انتخاب فرش اتاق‌خواب طرح و رنگ فرش ماشینی است. امروزه اتاق‌خواب‌ها کوچک‌تر و به نسبت، کم‌نورتر از قبل شده است. برای همین انتخاب طرح فرش مناسب نیاز به وسواس و بررسی دقیق‌تری دارد.

فرش اتاق خواب پسرانه یا فرش اتاق‌خواب کودک معمولاً از طرح‌های عروسکی مانند شخصیت‌های کارتونی انتخاب می‌شود؛ اما اتاق‌خواب بزرگسال باید با طرح فرش مناسب تزئین شود.

اتاق‌خواب‌ها معمولاً کم‌نور و تاریک است، برای همین بهتر است از فرش‌های روشن استفاده شود، فرش‌های ابریشمی فیروزه‌ای انتخاب مناسبی برای اتاق خواب است.

یک انتخاب دیگر گلیم فرش اتاق خواب است که به صورت قالیچه نیز بافته می‌شود، رنگ و طرح قالیچه کنار تخت را می‌توان با طرح روتختی و پرده اتاق خواب همسان انتخاب کرد.

نور پردازی اتاق خواب:

دقت داشته باشید که نور پردازی اتاق خواب هم اهمیت خودش را دارد و باید دقت کنید که در هنگامی که قرار است در این قسمت از اتاق مطالعه کنید نور کافی برای شما وجود داشته باشد تا چشمانتان اذیت نشود و هنگامی که قرار است برای خواب در اتاق بمانید باید فضای اتاق شما نور کاملا مناسبی داشته باشد تا هورمون های رشد شما دچار اختلال نشود.

نکات خرید سرویس خواب:

1.در خرید تخت خواب و سرویس چوبی برای دکوراسیون عجله نکنید!

با وحشت به خرید نروید، فقط به این دلیل که خانه خالی دارید. بله، شما به یک مبل نیاز دارید. اما اگر سکشنال صورتی راه راه را فقط به این دلیل که آن را در فروشگاه دوست دارید انتخاب کنید، بدون اینکه اندازه گیری کنید یا به بقیه اتاق فکر کنید، در آن گیر کرده اید بقیه اتاق باید اطراف آن تخت خواب ساخته شود، و اگر برای فضا خیلی بزرگ باشد، برای همیشه نامناسب به نظر می رسد.

در دکوراسیون اتاق خواب باید با یک نوار اندازه‌گیری و یک دفترچه یادداشت شروع کنید تا با مشکلی برنخورید.

مقاله دکوراسیون اتاق خواب نوجوان را از دست ندهید.

تطبیق مقیاس مبلمان با مقیاس یک اتاق بسیار مهم است. یک مبل جمع وجور می تواند به راحتی بر یک اتاق کوچک جا بگیرد. قبل از شروع طراحی، طول و عرض هر اتاقی را که می‌خواهید تزئین کنید.

به همراه ارتفاع سقف و عناصری که می‌توانند مانع ایجاد شوند مانند پله‌ها، ستون‌ها، رادیاتورها و سایر موانع اندازه‌گیری کنید. همچنین ایده خوبی است که دهانه های پنجره را به همراه فضای دیوار زیر، بالا و کناره های هر یک اندازه بگیرید تا برای پوشش پنجره آماده شوید.

اولین اشتباهی که اکثر مردم مرتکب می شوند این است که چیزهایی با اندازه نامناسب میخرند. مبل هایی که در اتاق خواب جا نمی شوند، تخت خواب هایی که از درها جا نمی شوند، میزهایی که خیلی کوچک هستند، میزهایی که خیلی بزرگ هستند، میزهای خواب. دیوید کلینبرگ، بنیانگذار شرکت طراحی داخلی نیویورک می گوید: اندازه گیری دقیق فضای شما می تواند به جلوگیری از چنین مشکلاتی کمک کند.

 

2.تصمیم بگیرید که چگونه میخواهید زندگی کنید!

این بخش مشکل است و هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. اتاق ها می توانند سنتی یا مدرن، رسمی یا آرام و از نظر بصری گرم یا خنک باشند.

خانم همپتون کارشناس دکوراسیون داخلی گفت: “در حد توان خود، باید سعی کنید تشخیص دهید که دوست دارید در یک فضای معین چگونه زندگی کنید.” “چه کاری انجام خواهی داد؟ چند نفر اونجا زندگی می کنند؟ بچه ها هستن؟ آرزوهایت برای اینکه چگونه دوست داری زندگی کنی چیست؟”

به عنوان مثال، دکوراسیون اتاق خواب برای کسی که به طور منظم مهمانی های شام بزرگ را برگزار می کند، باید با خانه شخصی که هر شب در رستوران غذا می خورد متفاوت باشد.

فردی که قصد دارد میزبان جمع آوری کمک های مالی باشکوه باشد، باید اتاق نشیمن متفاوتی نسبت به فردی که فقط رویای تصادف در مقابل T را دارد داشته باشد.

مراحل را برنامه ریزی کنید.

به پایان رساندن دیوارهای گچی، اصلاح کف پوش هاو رنگ آمیزی سقف ها همه کار نامرتب است. در صورت امکان، بهتر است این نوع کار را قبل از جابجایی هر گونه مبلمان یا لوازم جانبی در فضا انجام دهید

مقاله دکوراسیون اتاق 6 متری دخترانه شاید برای شما مفید باشد.


ایده های برای ورودی منزل

دکوراسیون اتاق منزل

ورودی سالن اولین جای است که دبه چشم می آید انرا را حساب کنید

کاغذ دیواری برای یک  اتاق خواب بیش از حد به نظر برسد، ممکن است در یک ورودی ایده آل باشد.

بیشتر بخوانید: انواع سبک ها در دکوراسیون داخلی 

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟