Skip to content

امروزه سرویس خواب‌ها فقط برای خوابیدن نیستند؛ بلکه بیشترین تاثیر را در طراحی و زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما دارند. بنابراین انتخاب بهترین چوب برای تخت خواب نه تنها در کیفیت و دوام تخت خواب موثر است بلکه در زیبایی و دکوراسیون اتاق شما نیز نقش اساسی دارد. همچنین نوع چوبی که برای ساخت سرویس خواب خود انتخاب می‌کنید، تعیین کننده قیمت سرویس خواب شما خواهد بود. انواع مختلفی از چوب مناسب برای ساخت تخت خواب وجود دارد که در ادامه به بررسی مزایا و معایب هرکدام خواهیم پرداخت.

 

 تخت خواب

نئوپان، تخته فیبر با چگالی پایین

نئوپان یا لترون ورق‌های چوبی هستند که از تکه‌های ریز و درشت چوب تشکیل شده‌اند با این تفاوت که نئوپان بافت درشت‌تری نسبت به ام دی اف دارد.

برای اینکه بتوانید نئوپان را از ام دی اف تشخیص دهید، تنها راه، نگاه کردن به قسمت‌هایی از ورق است که برش خورده و می‌توانید مغز ورق را ببینید.

ام دی اف بافت ریز و یکپارچه‌ای دارد در حالیکه در ورق‌های نئوپان می‌توانید تکه چوب‌ها را مشاهده کنید.

نئوپان، تخته فیبر با چگالی پایین

از نظر استحکام  مقاومت، ام دی اف کیفیت بالاتری نسبت به نئوپان دارد و از نظر قیمت، نئوپان ارزان‌تر است. بنابراین اگر می‌توانید بودجه بیشتری را برای خرید سرویس تخت خواب صرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم تخت خوابی تهیه کنید که در ساخت آن از ام دی اف یا چوب استفاده شده باشد. به خصوص اگر وزن شخصی که می‌خواهد از تخت خواب استفاده کند سنگین است، به دلیل مقاومت پایین نئوپان، هرگز استفاده از نئوپان را پیشنهاد نمی‌کنیم.

 چوب هایی که برای تخت خواب ها مناسب است

  • چوب ساج یا تیک
  • چوب ماهون
  • چوب گردو
  • چوب راش
  • چوب بلوط
  • چوب افرا

مطالعه مقاله(آنچه در مورد انواع چوب باید بدانیم) شاید برای شما مفید باشد.

ماهون

یکی از نمونه های چوب مناسب برای ساخت تختخواب ، چوب ماهون یا ماهوگانی است . رنگ چوب ماهون تقریبا قهوه ای تیره است . چوب ماهون خالص گران اما بادوام می باشد . چوب ماهون یکی از محبوب ترین نمونه های چوب در نزد کسانی است که به دنبال ساخت یا تهیه قاب تخت هستند. رنگ اصلی چوب به خودی خود یک زیبایی طبیعی است و وقتی با دوام و استحکام همراه شود ، آن را به یک انتخاب بی نظیر تبدیل خواهد کرد .

ماهون

چوب گردو

نمونه ای از چوب مناسب برای ساخت تختخواب ، چوب گردو است . استفاده از این چوب برای تختخواب به همراه چراغ های آویز و کاغذ دیواری گلدار زیبایی دوچندانی را به اتاق شما می بخشد .

چوب گردو غالبا در خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک چه در مبل و چه در تخت خواب به کار میرود. و بسیار کم تغییر شکل می دهد در برابر ضربه نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

چوب گردو جلوه ای از طبیعت و محیط های روستایی را به اتاق شما می بخشد . البته این چوب را به عنوان انواع چوب به کار رفته در مبل هم می شناسند و مبل های تهیه شده از این چوب بالاترین کیفیت را به همراه دارند . در واقع استفاده از این چوب در مبلمان ها ، از ویژگی های مبل خوب و استاندارد به شمار می آید .

چوب گردو

چوب بلوط

چوب بلوط برای ساخت تخت خواب به راحتی قابل سفارشی دهی است . این چوب را نیز می توان به عنوان یکی از نمونه های چوب مناسب برای ساخت تختخواب به کار برد .مانند چوب گردو ، بلوط هم مقاومت بالایی دارد و تحمل استفاده روزمره را داشته و تا سالیان سال برای شما کار می کند .

چوب بلوط

چوب تیک

چوب تیک را با نام دیگری به نام چوب ساج نیز می شناسند . ساج را می توان از بهترین چوب برای ساخت تختواب نام برد . چوب تیک (ساج) به دلیل طول عمر زیاد و دوام بالا بسیار مشهور است . اما برای افزایش طول عمر آن می توان از نکات نگهداری این چوب ها استفاده کرد . علاوه بر موارد بیان شده ، روغن طبیعی چوب ساج ، آن را در برابر موریانه ها و حشرات مزاحم مقاوم می کند .

چوب تیک

فهرست مطالب

× چطور میتوانم کمکتان کنم؟